lördag, april 08, 2006

Händel, Brahms och Caine

Jag och mina klasskompisar håller på och skapar en kampanj för att locka fler ungdomar till Svenska kammarorkesterns konserter. I fredags var vi inbjudna på en konsert med dem och jag måste säga att jag tyckte det var riktigt bra. Dessutom kände man sig väldigt mycket mer kulturellt kunnig när man kom därifrån, för ni skall inte tro att man beter sig hur som helst när en symfoniorkester spelar. Man applåderar inte varje gång orkestern tystnar, utan först när sviten eller serenaden är över vilket skapade lite förvirring för oss okunniga.

Linda följde med mig och när konserten var över gick vi till Grill corner och köpte varsin kebab före vi tog bussen hem till förorten. Man kan ju inte vara alltför finkulturell på en gång.

Inga kommentarer: