söndag, juni 25, 2006

Oj vad trångt

Arken borde bygga ut sitt dansgolv. Jag älskar att skaka rumpan till tonerna av Ålands bästa Soundway, men det är ju i princip omöjligt efter klockan två. Var nykter på krogen igår och då vågar man sig inte in i högen av hoppande, stampande, cigarettrökande och drinkspillande onyktra. Vilket är jäkla synd, för det glider inte lika bra under skorna om man hamnar ut på heltäckningsmattan.

Midsommar har gått mera lugnt till i år. Vi var på Björsbyholmen i fredags, eller först var jag till Högtomt och bevittnade årets stångresning.


På holmen åt och drack vi gott och dansade lite men jag, Sofie och Anna drog hem redan vid ett. Det var skönt att gårdagen inte blev förstörd utan att man kunde göra lite vettiga saker då också (sola och läsa Hennes). Igår kväll var vi hos Linda och grillade och tittade på fotboll, och sedan tog jag och Sofie en sväng på Arken. Det var massor med folk och riktigt najs, förutom dansgolvet som var för trångt.

Idag blir det nog bara att ta det lugnt, kanske sola lite om solen behagar visa sig.

Och jag glömde att plocka sju sorters blommor, så jag får leva i ovisshet ett tag till...

Inga kommentarer: