onsdag, augusti 16, 2006

Hur känns det när det är rätt?

"Det känns inte rätt helt enkelt"

Ouch.
Som ett slag i magen och så var det över för den här gången.

Nej jag vill inte fika.
Nej jag vill inte träffas.
Jo vi kan vara vänner.
Det känns inte rätt.

Så var sommarromansen ett minne blott och alla rosaskimrande drömmar begravda. Jag visste inte heller om det kändes rätt. Hur sjutton skall man veta det? Det har ju kännts rätt 1000 gånger förut, och då var det alltid fel. Hur vet man när det är rätt?

Men jag ville fika.
Jag ville träffas.
Jag ville att det skulle vara rätt.

Men om jag tänker efter, så var det kanske inte det. Det krävdes kanske för mycket. Vi försökte för mycket. Är det rätt kanske man inte behöver kämpa så hårt. Men surt är det i alla fall.

Varför kunde det inte vara rätt den här gången?
Det såg ju så rätt ut.

1 kommentar:

Anonym sa...

du kan ju berätta det för mej när du vet :) så jag också vet sen när den rätte kommer förbi rusande :) puss på dej söta syster :)