fredag, december 08, 2006

Jävla finnar

Inatt svor jag över mina landsmän, högt och länge. Vaknade nämligen halv två på natten av att några mansröster förde ett himla liv nedanför fönstret. När jag vaknat till så pass mycket att jag kunde urskilja vad de sa, vilket inte var särskilt svårt eftersom de höll en volym som skulle ha fått Ålands landskapsregering att rycka ut med decibellmätare i högsta hugg för att ta reda på om ljudutgjutelserna bröt mot någon miljölag, insåg jag att det var några finnar som stod för skrålandet några våningar ner.

"YKS, KAKS, KOLM, NELJ, VIIS, KUUUUUUS!!!" vrålade dom i takt, sedan gjorde någon tydligen något roligt för sedan skrek alla av skratt och sedan började räkningen om.

I en halvtimme.

Kanske jag borde ha kravlat mig upp ur sängen för att glo ut genom fönstret och ta reda på vad dom pysslade med en torsdag natt halv två, i Örebro av alla ställen, och som krävde nedräkning på finska. Men skulle jag ha orkat mig upp ur sängen skulle det enbart ha varit för att sticka ut huvudet och skrika från översta våningen på mitt helsvenska hus:
"Turpa kiiini, haluan nukkua, PERKELEEEEEEEE!"

2 kommentarer:

Anonym sa...

HAHAHA :D du skulle ju ha börjat räknat åt andra hållet istället, på finska, för att förvirra dom :)

Anonym sa...

Ha vart med om typ samma sak. Men då handlade det om värsta rockmusiken på högsta volym mitt i natten. Dessutom lät det som att hela lgh höll på att misshandlas... Tyvärr finns det såna människor som inte respekterar att det också bor andra människor i ett hyreshus! J***a idioter!!