tisdag, december 05, 2006

Mental minneslapp

Efter helgens bravader är det dags att fästa upp en mental minneslapp i hjärnan igen. Med ett ordentligt ritstift på en självlysande post-it lapp så att jag absolut inte glömmer.

Att om man tänker: "Undrar om jag kan säga så utan att det låter som jag är en desperat singel" så ska man nog inte säga det.

Och om man tänker: "Undrar om jag kan säga så utan att det låter som om jag är slampigare än Pamela Andersson" gör man nog bäst i att knipa käft.

Och som ni förstår tänkte jag i helgen: "Undrar om jag kan säga så utan att låta slampig och desperat", sedan sköt jag undan den funderingen och sa det slampiga och desperata. Och det enda jag vann på det var ågren och en kall och tom säng.

Jag hatar singellivet. Men man får ju för fan låta bli att vara desperat. Någonstans måste man dra gränsen. Så upp med minneslappen.

4 kommentarer:

Anonym sa...

vem har du nu gjort bort dej för? och desperat kalklar du dej också, då måste det ju va antingen nån ful eller nån du fått nobben av tidigare?

En helt vanlig ålänning berättar sa...

Nejdå, han var varken ful eller någon som nobbat tidigare, så egentligen var det kanske inte så farligt:)

Anonym sa...

My god nu blir ja nyfiken?! Måst få veta alla detaljer på söndag!! :) kramar/L

Anonym sa...

Å int sa du nåt idag när ja va hos dig heller! nu blev ja ju jättenyfiken!! :)