onsdag, december 20, 2006

Åland imorgon

Och så var ännu en höst till ända, och ännu en termin på universitetet avklarad. God Jul och Gott Nytt År på er alla, nu tar jag julledigt.

Nu så kommer julen

Nu så kommer julen, nu är julen här,
lite mörk och kulen men ändå så kär.
Han i salen träder med så hjärtligt sinn'
och i högtidskläder dansa barnen in.
Ljusen och lanternan glimma över dem
som den klara stjärnan över Betlehem.

Brinn, du julens stjärna, lys min barndomsstig!
O, så gärna, gärna, ser jag upp till dig,
som jag dig förstode. Liten liksom jag
var också den gode Frälsaren en dag.
Och då sken du redan på Hans krubba klar,
och så sken du sedan allt till våra dar.

(Zacharias Topelius)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ja nu är det bara snön som fattas...

Anonym sa...

Ja ha oxå tagit julledigt, ha kommit 60 sidor av 229 nu på två dagar å imorronbitti har vi seminarium på boken! Men ja kommer nog på nåt klyftigt att bidra me där ändå! :) Vi ses på Åland sen :) kramar/L