söndag, maj 14, 2006

11 dagar kvar i Örebro

Sommarlovet närmar sig med stormsteg nu. Det syns både på det sinande kontot, den nyinköpta sommargarderoben, den grönska som fullkomligt lyser emot mej när jag går ut i naturen och i kalendern. Jag har bara tio hela dagar kvar tills jag åker hem till Åland för att leva ålandssommar ännu en gång. Det skall bli så underbart skönt. Jag har fått mitt arbetsschema och jag jobbar nästan enbart dagar, bara en helg och ett par kvällar, så det ska bli härligt att kunna uppleva sommaren på kvällar och helger. Hinner vara lite ledig innan jobbet börjar den 5 juni och lite ledig i augusti också. Jag känner för att göra som Ronja, hoppa upp på en sommarvarm hästrygg och titta ut över grönskan samtidigt som jag vrålar ut ett äkta vårskrik.

Inga kommentarer: