torsdag, oktober 26, 2006

Dags att tillbe vädergudarna

Imorgon kväll börjar min dressyrkurs som jag skall gå i Eskilstuna. Då är det teorilektion och sedan skall vi tillbringa lördagen och söndagen i ridhuset.

Så är det i alla fall meningen. För nu lovar ju vädergubbarna storm imorgon. Och det skulle sätta en hel del käppar i hjulet för mig eftersom pappa måste åka över Ålands hav imorgon kväll för att komma ner till Örebro och köra mig och hästen.

Så det är nu man får börja tillbe vädergudarna. Snälla låt bli att storma på Ålands hav imorgon kväll, och skall det nödvändigtvis blåsa, blås inte så mycket så finlandsbåtarna inte tar i land i Långnäs.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Det behöver inte blåsa mycket för att färjorna inte ska ta i land i Långnäs tyvärr. Det ha man ju vart med om två gånger hittills...

Anonym sa...

Jag tycker Inte om när det blåser!
Jag tycker Inte om när det regnar!
Jag tycker Inte om att frysa!
......men det dröjer aldrig länge, så är våren här!