måndag, oktober 02, 2006

Uppmuntrande möte i hissen

Mötte en söt kille när jag skulle in i hissen idag. Han var på väg ut och jag på väg upp till lägenheten för att hämta nyckeln för att kunna låsa min cykel. Vi hejade glatt och jag kom på mig själv med att förundras över hur vacker han var.

Så jag tänkte på hur svettig och äcklig jag själv var efter cykelturen från stallet medan jag gick in i lägenheten efter nyckeln och sedan tryckte upp hissen igen. Och när dörren öppnades stod han där igen, lika söt med vackra ögon och hejade med ett litet skratt igen.

Så jag åkte ner, låste cykeln och tänkte att han kanske bor i lägenheten mitt emot, har nämligen inte sett alla mina närmsta grannar. Och på väg in i huset för andra gången mötte jag honom på nytt. Lika vacker, lika glatt hejande och lite mer road än de två första gångerna.

Funderade fan på att sätta mig utanför hissen, vänta tills han kom uppåkandes igen och säga att han hade förgyllt min kväll, bara för att han var så vacker.

1 kommentar:

Anonym sa...

Värsting, int helt fel me fina pojkar i hissen! :) Ja hitta däremot en instängd katt i vår hiss idag! Hade verkligen föredragiet en söting framför ett jäkla kattkräk! :) kram/L