onsdag, oktober 25, 2006

Svårt allmänbildad

För tillfället läser jag en kurs om argumentationsanalys och vetenskapsteori.
Det är ungefär så svårt och tråkigt som det låter.

Men det skulle faktiskt kunna vara väldigt mycket tråkigare om det inte var för att vi har en väldigt duktig föreläsare. Jag blir imponerad varje gång av hur extremt allmänbildad har verkar vara. Han namedroppar vetenskapsmän, filosofer och författare som man själv aldrig hört talas om, han använder exempel från såväl naturvetenskaper, religion och nutida händelser och allt verkar sitta inpräntat i hans hjärna färdigt för honom att ta fram närhelst han behöver det.

Jag blir nästan avundsjuk. Jag menar, nog har jag också läst om Gallileo Gallilei och hans idéer på historian någon gång, och visst har jag läst om atomer och molekyler på kemin, men inte kommer jag ihåg alla detaljer, årtal och fakta för det.

Han måste vara oslagbar i TP.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Det låter som att va på "sagostund" med Dan på hissan hör jag. :) Han kunde/kan ju precis allt utantill.

Anonym sa...

det är väl hans jobb. han kanske inte alls är bra på nått annat ämne sen. han kanske inte kan nått om typ 70tals musik, så så svårslagen skulle han nog inte va i TP :p

Anonym sa...

E han någge snygg å då?! kram/L