tisdag, januari 24, 2006

Min första termin utan Emma

Jag läser planerad kommunikation I den här terminen. Det verkar vara ett roligt ämne, för tillfället håller vi tal och övar oss i att skriva kort och koncist. Verkligen jätteskoj! Har fått en riktigt bra klass också. Halva Lösnummerredaktionen sitter i bänkraderna tillsammans med några gamla kursare från MKV A och B. Och så Negin förstås, en annan ålänning som har hittat in i samma klassrum som mig.

Men det är någon som saknas.
Var är Emma?

Hon har hängt med ända sedan första dagen men nu plötsligt sitter hon i långhuset på statskunskapsföreläsningar. Redan på nollningen var hon där, mitt emot mig på nollesittningen. Och på svenskan skrattade vi oss igenom ett dialektarbete om "mor Ingas" mindre vackra stämma. Och så MKV A och B då förstås, där vi kämpat med b-uppsatsen och garvat åt PBs cykelbyxor. Men nu mitt i allt går vi olika kurser.

Tråkigt.

Tur som fan att Emma skriver för Lösnummer och att hon engagerar sig så förbannat så att man stöter på henne överallt, för när man går olika kurser träffas man allt för sällan.

Ska nog klara min första termin utan dig Emma, men vi får verkligen se till att ta en fika snart. Kanske vi till och med skulle våga oss bort från campus som omväxling?

1 kommentar:

Anonym sa...

ja, det är faktiskt rätt konstigt. men jag tror nog att du har större chans att klara dig utan mig än jag utan dig. jag menar, vem var det som hade koll på allt under mkv-tiden? ja inte var det jag iaf. fika absolut, och GÄRNA utanför campus gränser. kram!