måndag, januari 30, 2006

Robbie

Igår kväll sände SVT 1 en konsert med Robbie Williams från Berlin. Jag kan bara beskriva det med ett ord. Underbart. Är så avundsjuk så jag skulle kunna dö på Sofia som får fara och se honom live på Ullevi i sommar. Tänk att få stå mitt i ett hav av lyckliga människor och sjunga allsång till Angels. Kan väl knappast bli bättre än så kan jag tänka mig.

För mig kommer Robbie alltid att förknippas med mina månader på stallet i Frankrike. Köpte en liveskiva från hans konsert i Knebworth sommaren 2003 på Fnac och spenderade de flesta kvällar lyssnandes på den härliga skivan.

Och som att det inte skulle räcka med att han har en underbar röst, sjunger på brittisk engelska och har en talang att skriva poplåtar som får vilken stel soffpotatis som helst att börja dansa så är han ju sexig som få också. Med härliga ögon som på något sätt inte ser lika tuffa ut som hans tatueringar och fräcka attityd kan han få vem som helst att smälta. Eller i alla fall mig.

I och för sig, vem som helst som kan skriva texter som Angels får nog mig att falla pladask.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ååh ja jag vet. Jag är typ avundsjuk på mig själv. Jag å Alex såg på dendär konserten på SVT och vi fattade nog inte riktigt att vi ska se honom i sommar. Surreal. Knebworth är underbar. Och jag gillade när han i Berlin (SVT) satte sig ner på scen och lät publiken sjunga med i Angels. Mmm. Såld hehe. Han är som du säger.. kaxig men alldeles alldeles underbar.. Köp biljetter på blocket och häng på säger jag :D

Anonym sa...

Kan bara instämma i allt du skrivit! Tyvärr kunde jag inte se på konserten på tv för min kanal här visade inte den...:( men jag kan tänka mig att det var bra! Knebworth-skivan är iaf hur bra som helst o Angels är min favvolåt all time. Det är så man får rysningar när man hör liveversionen av den! :)