onsdag, februari 08, 2006

Nöje och åsikter

Har haft skitmycket i skolan på sista tiden, och den här veckan är inget undantag. Så det blev inget skrivet för Nöje förra fredagen och det lär inte bli det den här veckan heller. Men jag ska spåna under helgen och försöka skriva ihop något till fredagen därpå. Det är lite lättare att skriva ålandsaktuella saker om man är på ön också så kanske jag får lite inspiration bara jag kommer hem. Har haft lite idétorka för bloggen också. Det kanske lossnar imorgon när jag skall festa tillsammans med ORUs blivande mediafolk. Lösnummer ska nämligen ha första festen för våren. Ska bli skoj!

Måste förresten tycka till om tre saker. Orkar inte utveckla just nu men kan kanske göra det någon annan dag.

Big brother är det vidrigaste som någonsin visats i TV. Så fruktansvärt hjärndött och patetiskt så det är en plåga dom få gånger man tvingas se det.

Nya serien toppkandidaterna på SVT är inte så tokigt trots mina farhågor vad gäller dokusåpor.

Danskarna, eller rättare sagt Jyllandsposten, var korkade som publicerade Mohammedbilderna. Jag tycker i och för sig inte att dom våldsyttringar islamska grupper tar till är försvarbara, men det tycker jag inte att Jyllandspostens agerande är heller. Sen kan dom argumentera för tryckfrihet bäst dom vill. Dom har satt sig själva och hela Danmark i en taskig sits bara för att dom var fruktansvärt respekt- och tanklösa.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Som en kommentar till din sista punkt tycker jag du ska läsa den här krönikan: http://www.expressen.se/index.jsp?a=521673. Visst var det både dumt o respektlöst av Jyllandsposten att publicera bilderna, de borde ha tänkt efter lite; men för den skull ska inte hela Danmark o flera andra länder få skit för det. Om vi respekterar islam så måste även de respektera vår demokrati o att till skillnad från dem så kan inte staten blanda sig i o säga åt en enskild tidning vad den får publicera eller inte. Åsikts- o tryckfrihet är en förutsättning för vår demokrati o därför tycker jag det är bra att de står på sig om det!

En helt vanlig ålänning berättar sa...

Ska skriva ett ordentligt inlägg om det här någon dag när jag har ordentligt med tid och kan argumentera bra för min ståndpunkt. Tills dess.

Anonym sa...

Big Brother e guds gåva till mänskligheten! Att se folk göra bort sig i tv utan att dom ens fattar d e d bästa som finns! kramar/L