torsdag, februari 02, 2006

Om jag får drömma en liten stund....

Jag har pluggat klart. En magisterexamen i medie- och kommunikationsvetenskap och 40 poäng journalistik delar plats på CV:n med riktigt positiva omdömen från några stora tidningar där jag sommarjobbat och praktiserat. Allt vad ryggont heter är ett minne blott och fysiken är på topp. Volant är inriden och kan grunderna i klassisk dressyr plus att jag kör släde och vagn med honom. Snart bär det av till Seattle för att rida på heltid för Craig ett tag. Pojkvännen sen något år har inget emot ett distansförhållande och lovar komma och hälsa på mig, otrohet och svek existerar inte i vårt förhållande. Min familj och alla mina vänner är lyckliga och friska som nötkärnor. Har nyligen gått på någon av tjejkompisarnas bröllop. Har en fin lägenhet hemma på Åland och där är det jämt solig sommar med mjukglass och båtturer ut till öar och skär.

Så här blir det när man är begravd i kurslitteratur, möjligtvis har ett diskbråck, är sjukt singel och har ett hål i badrumstaket. Då kan det vara rätt så skönt att drömma ett tag.

1 kommentar:

Anonym sa...

"För att få en regnbåge måste man stå ut med regnet"
En liten tröst e ju iaf att du snart får flytta ti en fin lägenhet å röntgen visar förhoppningsvis va som e fel me ryggen, å d e int såå länge ti sommaren, iaf kortare än ti jul :) kramar/L