söndag, februari 05, 2006

Utmaning

Jag har blivit utmanad av: Emma

Du skall göra upp en lista på fem konstiga ovanor eller egenheter du har och sedan utmana fem andra bloggare att göra det samma och fortsätta kedjan. De skall även bifoga de här korta reglerna i sitt meddelande. Längst ner i det här inlägget finns en lista över vilka jag utmanar, jag kommer även att gå in på deras bloggar och meddela att de är utmanade.

1) Jag är extremt beroende av komediserien Vänner och jag har vartenda avsnitt nerladdat. När jag äter frukost på morgonen ser jag ett avsnitt och innan jag somnar på kvällen ser jag ett till. Har jag dötid under dagen ser jag flera avsnitt i rad. Detta är dock något som bara gäller när jag är i Örebro. Sorgligt men sant är att mitt liv här har betydligt mer tid för tv-tittande än vad mitt liv hemma på Åland har.

2) Jag kan lugnt äta två satser kokosbollssmet i veckan. Detta var verkligheten under höstterminen och därför har jag nu ingått ett avtal med mig själv att vara totalt avhållsam från allt vad godis och kakor heter framöver. Har klarat mig hyfsat sedan nyåret, bara några kokosbollar och en tårtbit på mormors födelsedagskalas har slinkit ner.

3) Jag gråter när jag ser på sport. Eller egentligen så fort det är någon som blir väldigt glad på TV. Eller väldigt ledsen också för den delen. Oprah är det värsta som finns för en lipsill som mig.

4) Jag har jämt ont i ryggen. Om nu det kan räknas som en egenhet.

5) Jag är patriotisk så det förslår när det gäller Åland. Det finns inget ställe som är så bra som Åland. Inget kan mäta sig med Åland. Jag vill leva mitt liv på Åland. Åland är paradiset på jorden.

Sådär ja. Då var det gjort. Jag utmanar Sofia och Anna .

1 kommentar:

Anonym sa...

jag sku lätt gissa på att de va en beskrivning av dig om ja bara läste de här utan å veta vem som hade skrivit! :)