torsdag, februari 02, 2006

Nu börjar nyårslöftena vara svåra att hålla


Ett av mina nyårslöften inför 2006 var att sluta äta godis och kakor. Det var ett väldigt lätt löfte att avge efter mellandagarnas frossande i choklad, marmelad och allt annat sött mellan himmel och jord. Kände en sådan avsmak för godis att de första veckorna utan sötsaker gick väldigt smärtfritt. Men nu börjar sötsuget infinna sig igen. Tänkte häromdagen att jag skulle fira att jag hade klarat en hel månad utan godis med att äta lite kokosbollar, bara litegrann, bara en dag, och sedan återgå till den totala avhållsamheten. Lyckades i alla fall lägga band på mig själv och åt en skorpa istället. Men idag är jag ledig, ligger på sängen och plöjer vänneravsnitt, och havregrynen i mitt skafferi skriker efter mig! Just nu i detta ögonblick finns det inget jag vill lika mycket som att vräka i mig hemlagade kokosbollar. Få se om nyårslöftet bryts idag, en månad efter att det gavs.

Inga kommentarer: