lördag, februari 03, 2007

DRÖMJOBBET

Tänk er att få arbeta som resereporter. I mina drömmar finns det inget jobb som kan mäta sig med det yrket. Att resa, se världen, uppleva saker som är få förunnade och dessutom få betalt för att göra det, jag tror inte det kan bli mycket bättre. Men realist som jag är inser jag att det troligtvis aldrig kommer att bli mer än en dröm i mitt fall. Se bara på När och Fjärran. Förutom de luttrade programledarna som funnits med sedan tv 4:s barndom så är det rikskändisar som till exempel Paolo Roberto som anställs. Åtminstone är det inga nyutexaminerade flickor från Åland som får åka jorden runt och rapportera. Men kanske jag har fått in en halv tå, jag har ju faktiskt varit med i Packat och klart. Ett oförglömligt ögonblick i SVT:s historia. Ja, ju mer jag tänker på det har jag nog drömjobbet som i en liten ask. Kanske dags att skicka ansökningar?

1 kommentar:

Anonym sa...

om man aldrig söker så är det klart att man inte får drömjobbet. man måste våga försöka iaf. så skicka iväg en ansökning du. då behöver du ju iaf inte gå och grubbla på om du skulle ha fått drömjobbet eller inte.