fredag, mars 09, 2007

Förra veckan, början på ett liv

Förra måndagen trillade det in ett kortfattat mail i min inkorg. Nya Åland sökte personal inför sin 6-dagarssatsning och om jag var intresserad skulle jag höra av mig. Det gjorde jag. Nu, 11 dagar senare, har jag ett jobb att gå till från och med den 26 mars. Jag har ordnat transport för att få hem min häst till Åland igen och jag har skrivit brev till Saltviks kommun och önskat att dom ger mig en lägenhet. Plötsligt skall jag flytta hem igen, bli ålänning på heltid på nytt. Hade någon frågat om framtiden skulle se ut så för 11 dagar sedan hade jag svarat nej utan tvekan. Mycket kan hända på en vecka.

2 kommentarer:

malin sa...

Du är hjärtligt välkommen tillbaka! =)

Anonym sa...

Jag hörde om jobbet av Emmy i din klass. Grattis! Det är verkligen jättekul och det du vill, eller hur?

Ja, en fika innan du drar vore onekligen trevligt. Mitt liv är kaosartat just nu, mycket mycket...men något ska jag väl kunna klämma in. Det bästa vore sent en eftermiddag nästa vecka. Jobbar nämligen på chokladbutiken varje dag till typ 15-16. Men jag ska upp till Uni på handledning ngn av dagarna så då skulle vi kunna ta det. Jag hör av mig. Kram!