måndag, november 08, 2010

Underbara kollektivtrafik

I dag tog jag bussen från stan ut till Saltvik. I Jomala steg en dam på. Först fick emellertid chaffisen stiga ur och lyfta in hennes kassar i bagageutrymmet. Och jag lovar, det var säkert 15 plastkassar. Alla fulla med tomglas. Det klirrade och klonkade och kasse efter kasse åkte in i bussen. Damen såg inte ett dugg besvärad ut.

Kunde inte låta bli att skratta. Visst var det miljövänligt av henne att ta med sig kassarna till Godby och återvinningsstationen där, men kunde hon inte åka lite oftare så hon inte behövde fylla hela bagageutrymmet med sina flaskor? Samtidigt tycker jag det var rätt modigt gjort. Inte skämdes hon. Det hade jag gjort.

1 kommentar:

Lina sa...

Haha jag vet precis vem du menar. Fast hon pantar nog inte för hon bär alltid omkring på dom där kassarna när man ser henne! Jag tror inte hon har förstånd att skämmas, hon har nog inte riktigt alla hemma :)