lördag, oktober 29, 2005

Ett första inlägg

Har funderat på att skaffa en blogg ett tag nu. Har några bloggar som jag följer slaviskt. Det är dessa bloggar som både inspirerat mig till att slutligen våga kasta mig ut i bloggosfären men de är även de som tills nu avskräckt mig från att skaffa en egen blogg. Hur skall jag kunna skriva som t.ex. Silverfisken eller hemliga pappan? Mitt liv är inte speciellt intressant eller spännande, och gud förbjude att det här skulle bli en dagboksblogg, det är det sista som får hända.

Sedan infann sig ännu ett problem, ska man vara anonym och totalt utelämnande eller skall man tala om vem man är och sedan vara lite försiktig med att skriva om hjärta och smärta. Nu blir det en kompromiss. Det finns många Malin på Åland, och mer än så om vem jag är låter jag bli att säga just nu, så kan jag vara hur öppen jag vill.

Kom nämligen slutligen fram till att det inte skadar att försöka. Jag vill testa mina vingar och se om någon kan vara intresserad av att läsa det jag skriver. Har ju för sjutton tänkt mig en karriär som någon sorts skribent så någonstans måste jag ju börja. Man har ingen chans att lyckas om man inte försöker, så nu kastar jag mig ut från taknocken, och antingen kraschlandar jag och får hjärnskakning som Madicken, eller så bär paraplyet mig en bit och jag landar mjukt en erfarenhet rikare.

Jag vill gärna att ni kommenterar också, så jag vet om jag har vind under paraplyet eller om det är dags att förbereda sig för en hård landning.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hej Malin! Va skoj att du oxå börjat blogga. Vilken trend :) Ska läsa dig å kommentera så ofta jag hinner. Det är ju det man lever på. Ris eller ros! :) Ha en bra helg! Kramar Sofia

Anonym sa...

Hur bra som helst, ligger överst i mina favoriter nu :) Ha d bäst! Kramar /L

Anonym sa...

tja! skoj att du har startat blogg, och de e klart som korvspad att jag ska läsa den! kanske blir de tom den första som ja börjar följa slaviskt... :) får väl se... :)
Kram på dig!