tisdag, juni 26, 2007

Midsommar och Ålandsministrar

Spenderade min midsommar ute på Kökar. Var riktigt, rikigt lyckat måste jag säga, fint väder, god mat och rolig fest. Lyckades trilla ner i mitt livs första dike också, eller rättare sagt blev jag nerknuffad, men utan ett par promille i pannan hade jag kanske hunnit parera innan jag brakade ner för grässlänten.

Idag går dagen i arbetets tecken igen. Skulle träffa en ikonmålare men det blev inställt. Fick hänga med Ålandsministern istället. Kände mig extremt okunnig när eu-fördrag och subsivadåförnåntingprinciper diskuterades. Nåja, en erfarenhet rikare blev man väl.

Egentligen skulle jag ha gått på teaterpremiär ikväll för tidningens räkning, men kulturredaktörn tog det på sig själv istället så ingen fars för mig inte.

Annars har det varit några riktigt trevliga veckor. Anna var hemma en sväng från Örebro så passade på att hänga me henne. Så var det ju Alandia cup och en bunt engelska fotbollstränare på stan, endel sötare än andra, och det var ju alltid något att vila ögonen på.

Nej nej, nu tillbaks till jobbet.

1 kommentar:

Anonym sa...

Subsidiaritetsprincipen menar du kanske ... ? Och sen vill jag bara påpeka att du inte alls blev nerknuffad i diket, du blev ju räddad från att bli överkörd!! Så det så! :D