tisdag, juni 26, 2007

Så var det med det Örebro

Surfade runt bland alla mina favoritbloggar och läste Emmas hejdå-inlägg om Örebro. Insåg att jag själv inte skrivit något. Funderade på att göra det men insåg att det nog inte kommer hända än på ett tag. Det var konstigt med Örebro. Tre jäkla år har jag levt mitt liv där, och ändå känns det på något vis som att Örebrotiden bara varade ett par veckor. Som att de saker som är värda att ta med mig därifrån ryms inom några fjuttiga dagar. Som att jag inte gjorde så mycket kul, vettigt, minnesvärt där. Skulle jag börja lista grejer skulle det knappast vara så och kanske det är en anledning god nog att verkligen göra en lista. Vi får se. En sak vet jag i alla fall säkert. Jag är färdig med Örebro. Vill inte tillbaka varken för plugg eller jobb. Däremot lockar en partyhelg hos Anna, och jag antar att det kommer att locka ännu mer när solen går i moln här och turisterna försvinner tillbaka över havet med Ålandsfärjan. Då Örebro, då kanske vi ses igen.

Inga kommentarer: