onsdag, oktober 29, 2008

Du säger att kärleken aldrig var till för dig

Igår visade SVT det första avsnittet av nya serien Dom kallar oss artister. Jag blev mäkta imponerad och väntar nu med spänning på nästa avsnitt. Då är det dags för Per Gessle.

Igår var det Håkan Hellström som visade upp sitt Göteborg. Jag har aldrig varit ett Håkan-fan, men jag måste säga att hans nya låt För sent för Edelweiss är bland det vackraste jag hört.

... och hon du älskade en gång, och kanske älskade dig.
Spelar det någon roll?
Nej kanske ingen
kanske allt egentligen.

-------------------------

Och du undrar vem som kysser henne nu
Och du undrar vem, vem om inte du
O läpparna du kallar dina
det gör ont att veta men lika ont att undra

-------------------------

Du säger; har du tändstickor?
Ja tillräckligt om du vill bränna ner Stockholm

2 kommentarer:

Linda. sa...

ja, jag skulle se på det hade jag tänkte, men när det bara var håkan orkade jag inte med det... men man ska kolla upp hans låt nu då med andra ord... :)

frökensvår sa...

Jo Håkan e bra :)Du kan få låna hans skivor, ja har dom 2 första!