onsdag, oktober 22, 2008

Ont, det gör ont

Den här dagen började uselt. En anonym läsare öste kritik över en artikel jag skivit. Den var enligt "anon" pinsam, och om vi ville ses som en seriös tidning i framtiden måste vi sluta med dylika artiklar.
Aj.
Lite senare kom nästa dos kritik i form av ett mail från en självutnämnd språkpolis. Tydligen hade jag ägnat mig åt "språkligt slarv", då jag skrivit "till kännedom" istället för "för kännedom".

Jag vet att man i det här yrket får tåla lite kritik, men samtidigt kan jag inte låta bli att bli ledsen när anonyma idioter spyr galla gömda bakom påhittade smeknamn.

Undrar om de skulle gilla att bli kritiserade för sitt jobb.

1 kommentar:

Linda. sa...

Det finns så mycekt idioter! klart man får ge kritik, men då får man stå för det också! :) Hoppas din dag fortsätter bättre nu då! :)