torsdag, maj 27, 2010

Drömläge

Ett hus i byn är till salu. Skulle jag vara gjord av pengar hade jag inte tvekat en sekund. Titta själva vilket drömläge (det är huset invid Kvarnboviken jag menar).

Synd att drömläget dyker upp på fel tidpunkt. Skulle det där huset vara till salu om några år när jag förhoppningsvis vet om jag kommer att leva mitt liv på Åland, då skulle en strandtomt som den där vara helt perfekt. Jag vill ju bo på landet brevid vattnet. Drömläge som sagt.

För övrigt är det en konstig dag i dag. Vaccinerade mig mot TBE i morse och har haft ont i arm och huvud sedan dess. Till på köpet spyr anonyma läsare galla över min kompetens på tidningens hemsida. Det får dom väl göra bäst dom vill egentligen, i det här fallet vet jag ju att jag gjort mitt bästa när jag skrivit artikeln, men samtidigt är det ibland tufft att kritiseras för sitt jobb på offentliga forum. De som inte har upplevt det vet inte hur det känns och det är troligtvis de som står för kommentarerna. De andra lyfter luren, presenterar sig och ger konstruktiv kritik.

Nu åker två småtjejer lådbil i backen utanför lägenheten. De skrattar. Livet är inte så tokigt trots allt.

2 kommentarer:

malin sa...

Verkligen ett drömläge! Hade jag inte varit med hus hade jag allvarligt funderat på att gå över till andra sidan (läs: flytta till norra Åland).
Det där med anonyma elaka kommentarer sårar så otroligt. Fast man vet att man borde vara stålhudad. Tur att man kan trösta sej med att det ofta är idioter bakom spakarna :)

Lina sa...

Så länge man har gjort sitt bästa kan man inte göra bättre, så skit i dumma kommentarer! Kram