söndag, juni 06, 2010

31.05.2010-06.06.2010

Den här veckan går till historien som alldeles alldeles underbar. Jag inledde veckan med att missa Rosella men sedan dess har allt löpt som på räls och jag har haft så underbart underbart roligt.

Måndag kväll till fredag morgon var jag i Rom. Det innebar en massa pasta, pizza och vin, promenader förbi mängder av fontäner, kyrkor, palats och minnesmärken, galen trafik, snygga och charmiga italienare, Vatikanstaten, Colosseum, ännu mer pasta och vin, gatumusikanter, sol, värme, regn och åska.

I går träffade jag tjejerna på Ångbåtsbryggan där vi trotsade kylan och tog ett glas till tonerna av Mette och Jesper. Och i dag har jag, Inger och pappa varit till Soltuna på middag. Och så slutade veckan med grönvit utklassningsseger mot TPS i Åbo.
Det enda som saknas nu är den stora kärleken, men den är värd att vänta på.

2 kommentarer:

Obekant Ålänning sa...

Har ägnat min kväll åt att läsa igenom din blogg, du skriver så himla bra! :) Hoppas du hittar din kärlek snart, jag har haft min i 5 år och jag uppskattar det lite extra när jag märker att det stundvis kan vara ganska tungt att vara singel.

En helt vanlig ålänning berättar sa...

Obekant Ålänning - Tusen tack för berömmet, det värmer långt in i själen.