tisdag, februari 16, 2010

Depp

Det här inlägget ska inte handla om Johnny, även om jag kom att tänka på honom när jag skrev rubriken.

Luften gick ur mig fullständigt efter jobbet i dag. Kanske var det ett kraftigt blodsockerfall efter att jag hade ätit två fastlagsbullar inom loppet av två timmar på jobbet, eller kanske var det bara en reaktion på att vi har sjukt mycket att göra just nu med motionsserier, tv-inslag, Avspark och allt det vanliga vardagsjobbet. Blev i alla fall galet trött och hur jag än försökte kunde jag inte skjuta bort jobbtankarna när jag trampade fram svetten på spinningcykeln på gymmet för en stund sedan. Och nu ligger jag utslagen i soffan och känner mig som om någon kört över mig med en långtradare ungefär.

Älskar verkligen jobbet, och just nu är det roligare än någonsin just tack vare att vi har hundra bollar i luften. Så att jag plötsligt känner mig halvdeppig beror inte på jobbet, men kanske på tröttheten som mycket jobb oundvikligen skapar.
Samtidigt blir jag nästan arg på mig själv för att jag känner mig deppig när allt är bra. Det borde man banne mig inte få göra. Har man det bra ska man vara glad. Eller hur?

Tror en god natts sömn är vad jag behöver. Börjar först tolv imorgon så kan sova länge. Sedan är nog allt bra igen.

Inga kommentarer: