fredag, februari 12, 2010

Morgonstund har guld i mun

Heter det faktiskt "Morgonstund har guld i mun"? När jag skrev rubriken här ovanför blev jag osäker, för stund och mun rimmar ju faktiskt inte någonstans. Det borde ju vara "Morgonstund har guld i mund", men mund är väl inget riktigt ord vad jag vet.

Nåja, i vilket fall som helst så har den här morgonen just guld i mun(d). Vakande utan väckarklocka, åt maffig frukost med nybakt bröd och gudomligt gott kaffe, och nu kan jag softa framför nyhetsmorgon i flera timmar om jag så vill. Härligt med lediga fredagar.

Det enda som stör är att de envisas med att prata om Alla hjärtans dag vid TV4:s frukostbord. Tur att jag ska vara bakfull och gå på fotboll på söndag så jag inte behöver påminnas allt för mycket om att jag får klara kärleksdagen ensam i år igen. Kanske man skulle hyra han där dejten som just nu sitter där mitt emot Jenny Östergren i TV4-studion och får gratisreklam. Men han är säkert bara tillgänglig för Stockholmare.

2 kommentarer:

lillsyrran sa...

jag sitter i helsingfors jag :) har pratat uf-rörelse och ska snart prata hemsida. sen flyger jag hem igen, ses sen för middag! :) lets dance också?
han med stort H dyker nog upp när du minst anar det tror jag, kanske Han knackar på på söndag och vill låna socker, vem vet ;) drömma och hopaps kan man ju alltid :)

En helt vanlig ålänning berättar sa...

Haha, tur att jag för en gångs skull har socker hemma nu då! Visst får du stanna och titta på Let's dance, det räknade jag med att du skulle göra.