måndag, februari 22, 2010

Örat blev en munsbit

En läskig karl med väldigt stor näsa fick tag i mig i farmor och farfars hönshus. Han slet in mig i sin skåpbil och körde fram och parkerade utanför farföräldrarnas hus. Jag var säker på att han skulle skada mig, men istället tittade han på mig med en förunderlig blick, höjde handen mot sitt öra och slet loss kroppsdelen från huvudet. Sedan förde han örat till munnen, bet bort en liten bit och kastade den mot ytterdörren på huset. Så fortsatte han sedan, bit för bit, tills hela örat låg utspritt i rabatten.

Det sägs att drömmar är ett sätt att bearbeta det man varit med om i sin vakna tillvaro. Någon som vill försöka sig på en tolkning av vad nattens dröm kan vara en bearbetning av?

1 kommentar:

lillasyrran sa...

du är rädd att bli förkyld och få snuva (stor näsa) och örvärk (sönderbitna öron) tror jag :)