lördag, april 10, 2010

Djävulen bär Prada, jag bär pyjamas

Jag vet att jag tjatar om hur mycket där är på jobbet hela tiden, men när det upptar all ens tankeverksamhet och ens vakna tid blir det så. Nåja, det här inlägget skulle handla om ledighet, som jag också tjatar om eftersom det inte inträffat på länge.

I dag har varit en ljuvlig ledig dag. Jag har verkligen inte gjort något vettigt alls. Tvättat och diskat, men annars bara varit ut på en promenad samt kollat tv. Och nu i kväll har jag varit på kalas till min faster och farbror. De bjöd på varma mackor och grekisk sallad. Supergott, tänk vad varma mackor är underskattat alltså.

Nu sitter jag bänkad i soffan, redan ombytt till pyjamas och redo för lättsmält komedi med Meryl Streep och Anne Hathaway. Minns inte när jag senast hade en så lugn och stillsam lördagkväll.
Mycket nöjd med läget är jag i alla fall.

Inga kommentarer: