fredag, april 09, 2010

Tretton timmar

Äntligen ledig!

Efter två långa veckor med oavbrutet jobb har jag tre dagar ledigt i rad med början i dag. Firade ledigheten med att däcka redan klockan tio igår, och jag vaknade först när klockan ringde 11.00 nu på förmiddagen. Har inte ens drömt om jobb i natt vad jag kan minnas, vilket är första gången på länge i så fall. Drömde istället om kattungar som lekte invid en öppen spis samt framför en bil. Jag sprang runt och bar undan dem gång på gång så att de inte skulle bli uppeldade/överkörda. Kanske fortfarande en lite stressig dröm, men den var bättre än att drömma om tränare, spelare och annonsörer i alla fall.

Kommer nog ändå inte att lyckas hålla mig borta från redaktionen i dag. Avspark bryts idag, och jag är så sjukt nyfiken på hur sidorna kommer att se ut, så i eftermiddag måste jag nog åka in och se hur det går för vår grymma redigerare.

Annars har jag inga planer för ledigheten. I dag ska jag köra hö åt min häst och om vädret blir fint tills imorgon kanske jag skulle kunna rida lite i helgen också. Mest tänker jag dock sova, och försöka låta bli att kolla jobbmail och medias hemsidor mer än nödvändigt. Sen lär jag vara som ny igen på måndag!

Inga kommentarer: