söndag, april 18, 2010

RSS

Gick en kurs i slutet av veckan. Digital spårhund hette kursen och vi fick lära oss mer om googlandets ljuva konst. Vi pratade också om RSS och om att låta nyhetsagenter sköta googlandet åt en. Hade en aning om vad RSS var före kursen, men jag har aldrig använt mig av det och jag hade ingen aning om hur pass många olika sätt man kan använda sig av den. Nu har jag spenderat några timmar med att lägga in alla de bloggar jag följer i RSS-feeden, jag har lagt in alla de googlingar jag gör varje dag där och allt är prydligt sorterat i mappar. Så i fortsättningen räcker det alltså att gå in på en enda hemsida för att där få veta vad som skett på alla de där andra hemsidorna. Gud vad mycket tid det kommer att spara.

Härligt väder ute förresten. Har rett upp i rabatten och planterat om krukväxter i dag. Ljuvlig ledig söndag.

Inga kommentarer: