tisdag, september 28, 2010

Chans till romans

Mix Megapols programpunkt Chans till romans förgyller vardagen. De dagar jag kommer från redaktionen i tid hinner jag lyssna på programmet på vägen hem.

I dag fanns det chans till romans. Killen som hade ringt in hade träffat en tjej på en krog i Visby. Fastnat för henne tack vare hennes ögon. Och så tog han mod till sig och frågade chans via radion.

Spänt väntade jag på att tjejen med ögonen skulle svara. Skulle hon ta dejten eller skulle hon ta pengarna som programledaren erbjöd som alternativ. Klart hon tog dejten. Hallelujah, hallelujah!

De gånger folk väljer pengarna lider jag med stackaren som ringt in. Som blottat sin själ och fått nobben. På bästa sändningstid i rikstäckande radio som om det ändå inte hade varit illa nog.

Jag hoppas alltid att de ska välja dejten. Alltid.

Förutom en gång kanske, när tjejen som fick nobben troligtvis kunde vara tacksam för det. Killen hon hade träffat och strulat runt med under Thailanssemestern tackade nej till dejten. Dessutom hoppades han att hans flickvän inte lyssnade på radion just då. Svin.

Inga kommentarer: