tisdag, september 28, 2010

Lilla listan

En av nackdelarna med att jobba på tidning är att man aldrig får vara i tidningen. Inte för att jag brukar sukta efter spaltmeter i vanliga fall, men när listor som "Jag: köpare" finns i bladet önskar jag att det var jag som skulle få svara på frågorna. Det är som någon slags "Mina vänner-lista" för vuxna, och mina vänner-listor kan man inte få nog av. Så nu gör jag listan här.

Jag: köpare

Fikar gärna på: Svarta katten. Sker dock allt för sällan.
Favoritlyxprodukt: Choklad
Senaste kulturupplevelse: Kulturnatten med Cookies and beans, Emmaus modevisning och Soundway goes country.
Bästa konsert: The Ark på Rockoff och Brolle på Marieparks restaurang.
Mina bonuskort: Plussa
Min mobil: är svart och orange av märket Nokia. Vilken sifferkombination den har vet jag inte.
Senaste inköp: Tre kokta korvar och en Coca cola på Hammarvallen.
Dricksar: Ja.
Bästa kaffe: Pirkka ska inte underskattas.
Bästa köp: Min bärbara dator, mina möbler och några av mina klänningar.
Sämsta köp: Andra kläder i min garderob.
Bra gåbortpresent: När man inte orkar tänka till brukar vin fungera i de flesta fall.
Bästa snabbmaten: Tsatsikiburgare från grillen i Godby.
Dricker helst till maten: Vatten.
Favoritråvara: Köttfärs. Går att variera i det oändliga.
Hejar på: IFK Mariehamn och SIFFK. Och så Finland såklart.
Lägger helst pengar på: Resor.
Följer på tv: Idol. Annars ser jag nästan aldrig på tv längre. Ser på serier via nätet.
Läser just nu: Stieg Larssons Män som hatar kvinnor.
Betalar högst för ett par skor: De dyraste på min skohylla just nu kostade runt tusenkronorslappen. Ungefär där ligger smärtgränsen.
Spelar för i månaden: 0 euro.
Handlar du mest på Åland/i Finland/i Sverige: Mat mest på Åland. Kläder mest i Sverige.
Kort eller kontanter: Kort.
Sparar kvitton: Endel.
Vill resa till: Chicago och NY. Uppsala och Stockholm. Solen.
Beställer på postorder: Ibland, via nätet.
Butik som saknas på Åland: Det är många det. Men kanske det är bra att de inte alla finns här. Då har man en orsak att lämna ön med jämna mellanrum.

Inga kommentarer: