onsdag, december 01, 2010

Introduce yourself

Hej jag heter Malin och jag är en bekräftelsejunkie.

Antar att det är därför jag bloggar. Jag trivs av att se att folk går in och läser mina texter. Att någon anser det värt att läsa dem.

Av samma anledning blev jag antagligen journalist. Jag drivs inte av något högre kall att avslöja sanningen och berätta den för allmänheten. Nej, nej, anledningen är långt mindre nobel än så. Jag visste att jag kunde skriva och att jag var bra på det, och att ett jobb som skribent antagligen skulle medföra en del beröm. Punkt.

Jag vill höra att jag är duktig. Jag vill att folk ska tycka om mig. Jag är galet konflikträdd och det värsta som finns är när någon är arg på mig. Det går inte alltid ihop med mitt arbete men det gäller att ta det onda med det goda. Eller hur hette det nu?

Jag är ganska osäker, men jag döljer det rätt bra.

Samtidigt är jag säker. Jag är realistisk och jag står oftast med fötterna tryggt på jorden. Jag vet vem jag är och vad jag vill.

Jag vill hitta Han med stort H. Bilda familj och älska den så hjärtat sprängs. Var spelar ingen roll. Jag kan flytta till baksidan av månen om det behövs.

Inga kommentarer: