onsdag, december 22, 2010

Med gråten i halsen

Den där listan jag gav mig i kast med går sådär. Allt hakade upp sig när uppgiften var att definiera kärleken, och inte kommer jag klara av det i dag heller.

Men jag måste ändå bryta tystnaden och skriva några rader som inte har med listan att göra.

Jag jobbade sista dagen med min underbara och fantastiska kollega i dag. Var trots allt inte så ledsen som jag trodde att jag skulle vara. Jag har upprepat för mig själv gång på gång att vi kommer att hålla kontakten och fortsätta träffas vare sig vi jobbar tillsammans eller inte. På det sättet känns separationen lättare.

Men nu kom känslorna över mig. Det slog mig plötsligt att när jag går på jobb i morgon, efter julledigheten och alla andra dagar framöver, kommer hon inte att vara där.

Det känns hemskt. Jag kommer att sakna henne jättemycket.

Inga kommentarer: