onsdag, januari 03, 2007

Året som gick

Hittade en lista på Emmas blogg och tog mig friheten att använda den för att sammanfatta fjolåret.

Gjorde du något år 2006 som du aldrig gjort förut:
Jepp, jag opererade mig och låg nersövd, jag red in en unghäst och jag arbetade som sommarreporter på Nyan.

Höll du några av dina nyårslöften:
Nej tyvärr, har för mig att jag hade ett ”nolltolerans mot godis” löfte, men det höll inte länge.

Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år:
Ingen av mina närmaste vänner, men visst var det några skolkompisar från förr som fick barn.

Dog någon som stod dig nära:
Nej, tack och lov.

Vilka länder besökte du:
Jag har hållit mig inom Norden det här året. Örebro är det stället längst västerut jag varit och Helsingfors längst österut.

Är det något du saknade år 2006 som du vill ha år 2007:

Någon att älska gränslöst.

Vilka datum från år 2006 kommer du alltid minnas, och varför:
Påsken 2006, för då opererade jag min rygg.

Vad var dina största framgångar i år:
Sommarjobbet på Nyan och att jag har lyckats rida in min häst.

Största misstaget:
Kan inte ha gjort så stora misstag eftersom jag inte kommer på något nu.

Har du varit sjuk eller skadat dig:
Första delen av året hade jag ju min diskbråcksskada, men efter att den åtgärdades har jag varit frisk som en nötkärna.

Bästa köpet:
I klädväg är det nog två klänningar, dels en grå kreation med ballongkjol från Vero Moda och dels en svart ”tubklänning” från Åhlens.

Vad spenderade du mest pengar på:
Min häst.

Gjorde någonting dig riktigt glad:
Jo, väldigt mycket. Mina vänner, min häst, att jag slapp mitt ryggont, min familj och mycket mer.

Vilka sånger kommer alltid att påminna dig om år 2006:
Hard rock hallelujah - Lordi. Det var ett stort ögonblick när Finland för första gången vann ESC.

Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år:

Mitt i raden tror jag, men överlag har jag varit glad.

Rikare eller fattigare?
Fattigare, det kostar att ha Volant i Örebro. Min första termin på lånade pengar är avverkad.

Vad önskar du att du gjort mer:
Det är ingen vits att önska saker man ändå inte kan göra något åt. Men inför framtiden kan jag ju önska att jag skulle träna lite mer och tala om för alla jag tycker att de är viktiga för mig.

Hur många one night stands?
Noll.

Blev du kär i år:

Hmmm, ja kanske. Fast i och för sig kanske jag blev kär under år 2005, sen svalnade känslorna inom 2006.

Blev du arg i år:
Ja det har väl hänt, men inte jättearg, det blir jag väldigt sällan.

Favoritprogram på tv:
Lost.

Hatar du någon nu som du inte hatade i början av året:
Nej, jag hatar nog ingen och jag hoppas att jag inte får någon orsak att börja hata heller.

Bästa boken du läste i år:
Fred Forsell – Texter att älska till

Största musikaliska upptäckten:
Har nog inte upptäckt så mycket.

Något du önskade dig och fick:
En frisk rygg.

Något du önskade dig men inte fick:
Resor till varma länder.

Vad gjorde du på din födelsedag?
Det minns jag inte, men jag firade min födelsedag med ESC i goda vänners lag.

Hur skulle du beskriva din stil år 2006:
Alldaglig men bättre än tidigare.

Vilken politisk debatt engagerade dig mest:
Ingen om jag ska vara ärlig, har varit väldigt oengagerad.

De bästa nya människorna du träffade:
Jag har inte träffat några nya människor som påverkat mig nämnvärt. Hur sorgligt är inte det?

En värdefull läxa du har lärt dig i år:
Att jag klarar mer än jag tror.

1 kommentar:

Anonym sa...

Något du önskade dig men inte fick:
Resor till varma länder.
Jag läste:
resår till varma kläder :D hehe