onsdag, januari 10, 2007

Årets första snöflingor

Det snöar stora, mjuka, blöta och otroligt efterlängtade snöflingor i Örebro exakt nu. Det är den första snön jag sett i år, tidigare har inte så mycket som en enda snöflinga dalat ner här. Det var en glädjande avslutning på den här dagen som annars medfört en del ilska och irritation. Men den rann av mig lite grann nu när den svarta himlen plötsligt släppte ifrån sig en bunt vackra vita prickar. Det finns något positivt med allt! Öppnade mitt lilla badrumsfönster och lät snöflingorna falla på mitt ansikte, och så knäppte jag lite bilder. Inte lätt att fota snö, men skam den som ger sig.



2 kommentarer:

Anonym sa...

snö? fusk. här bara regnar det och regnar och regnar och regnar och regnar och regnar (ja du förstår nog). pissskåneväder! jag vill också ha snö...

Anonym sa...

Ah vilken lyx!