onsdag, november 23, 2005

Att falla på målsnöret

Fick ut min tenta från förra kursen idag, och fick G (godkänt). Det var precis det jag hade förväntat mig. Däremot förväntade jag mig inte att ligga så nära VG som jag gjorde.

Gränsen för VG (väl godkänt) låg på 26 poäng. Jag hade 25. Hur surt är inte det, en ynka poäng från högsta betyg. Jag skulle hellre ha haft 20 poäng då så hade jag inte behövt falla på målsnöret som jag gjorde nu.

För det är nog bland det retligaste som finns, inte bara när det gäller tentor utan allt här i livet. Att vara så nära som man bara kan vara och sedan falla precis innan målsnöret.

För ingen bryr sig om ifall man hävdar att man bara var en poäng ifrån, det räknas inte. Antingen korsar man mållinjen och badar i champange eller så faller man precis före och får besviket se hur någon annan gör bästa resultat istället för en själv.

Surt.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Grattis till att du fick godkänt!Det kan du absolut va nöjd me, men ja förstår att de e surt att missa me endast 1 poäng. Alla poäng e ju guldvärda! kramar

Anonym sa...

Mmm, jobbigt. O sen tänker man: "Hade jag bara läst liiite till så..." Men huvudsaken att du klarade den iaf o godkänt är ju inte fy skam det heller! :)

Anonym sa...

Å du va ju knappast sämst av alla iaf, d hade ju vart värre om du gått IG! Men d e jävligt surt att va sådär nära! kramar/L