lördag, november 19, 2005

Minst i släkten

Hälsade på min kusin i början av veckan när jag var hemma på Åland. Hon har en liten pojke som heter William som är 8 månader gammal. Det var jätteroligt att träffa honom, särskilt som jag träffar honom så sällan när jag inte är hem så ofta. Han hade växt en massa och gjort stora framsteg sedan jag hälsade på sist. Nu hade han börjat åla sig fram på mage, svänga från mage till rygg och tvärtom och han lär nog börja krypa när som helst, han stod och gungade på alla fyra men sedan blev det ner på mage innan han drog sig framåt, men när jag ser honom nästa gång är han säkert uppe på alla fyra och tar sig runt.

Bebisar är i alla fall det sötaste som finns, och det bästa är när man kan låna en släktings barn ett litet tag att leka och gulla med, och sedan kan man lämna tillbaks barnet när det börjar gråta eller behöver få en ny blöja. En timme bebis om dagen någon dag i månaden passar bra, för tillfället räcker det alldeles utmärkt.

Inga kommentarer: