måndag, november 28, 2005

Lilla jul är över för den här gången

Festen på Högtomt var inte som den brukar. Eller så är det jag som blivit kräsnare. Tyckte i alla fall inte att det var lika roligt som vanligt och trots mina protester drog en stor del av gänget in till Arken vid tolvtiden och efter det dog stämningen rejält på ungdomslokalen. Så när dansbandsgubben började plocka ihop sina instrument, eller sitt instrument kanske jag ska säga eftersom det endast var en synth, tog jag, Lönnblad och Seb taxi med Janke in till stan. Vi hann precis in på krogen innan sista insläpp och sedan var vi där tills det stängde. Var väl rätt kul men inget speciellt, snackade med några vänner jag inte hade träffat på länge så det var ju roligt i alla fall.

Fylleringde i taxin hem sedan, har på senaste tiden börjat med det igen och jag vet inte hur jag skall kunna sluta. Trodde jag hade växt ifrån att ringa runt till halva världen vid 4-tiden på natten men uppenbarligen inte, det har de senaste helgerna visat. Okej om jag ringer upp kompisar och singlar, då gör jag på min höjd bort mig men jag stöter mig iallafall inte med någon, men på sistone har jag ringt en polare som varit ett gammalt ragg och som nu har flickvän och jag hoppas innerligt att hon inte tagit illa vid sig. Skulle jag vara hon skulle jag bli sur när min killes gammal flamma började ringa mitt i natten, även om alla känslor jag en gång hade för honom för länge sen dött ut. Hoppas hon är en bättre mindre svartsjuk person än mig bara så att hon inte blivit arg... Har i alla fall bestämt mig för att hädanefter lämna telefonen hemma inlåst i ett skåp när jag far på fest, inlåst för att annars ringer jag när jag kommer hem istället och det är ju inte ett dugg bättre. För en sådan disciplin har jag inte i fyllan att jag klarar av att tänka, "Nej klockan är sent och det är inget viktigt jag vill prata om, så jag låter bli att ringa". Är tydligen alldeles för omogen för det.

Well, förutom att jag fick lite ångest när jag gick igenom mina uppringda nummer på morgonen i söndags var helgen bra, lilla julmarknad, tomtegröt och en dos dansband på Högtomt. Det duger bra åt fattigt folk.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Jag har 5 alternativ till dig!
1. Lämna telefonen hemma
2. Ha ej pengar på telefonen
3. Låt nån av dina vänner förvara telefonen säkert i sin väska
4. Spärra alla nummer förutom till taxi
5. Gå ett 12 stegsprogram o hoppas på att bli botad

En helt vanlig ålänning berättar sa...

Låter ju bra det där Sofie! Kanske du kan åta dig uppdraget att förvara telefonen åt mig, men jag vill förvarna dig att du bör vara hård när jag kommer och ber om den, för det lär jag säkert göra:) Men förhoppningsvis blir jag så avskräckt när jag får månadens räkning så jag aldrig använder telefonen på fyllan igen!

Anonym sa...

Har ett tips till, du kan börja dricka saft på helgerna ;) Ja tyckte senaste helgen va helt underbart rolig, fast ja håller me om att Högtomts festen int va sig lik, diskutera d me Linnea på båten igår, hon skyllde allt på enmansbandet på scenen :) kramar/L