onsdag, november 23, 2005

På begäran

Skall inte skriva om Christer Sjögren och Vikingarna nu ifall ni trodde det. Nej, jag har fått ett önskemål om att berätta några roliga anekdoter från förr här på bloggen och som den tillmötesgående person jag är skall jag förstås göra mitt bästa.

Den första historien jag drog mig till minnes utspelade sig på en sommarfest på Lappo för några år sedan. Lappo är en ö i den åländska skärgården där det varje år hålls en stor sommarfest som alla som äger en båt åker ut till och festar vid i flera dagar. När jag och mina kompisar Anna och Lina hade nått den åtråvärda åldern 18 år tyckte vi att det var på tiden att vi tog oss ut till Lappo vi också. Det resulterade i att vi åkte dit med min farmor och farfar i deras båt och sedan tältade vi på en gräsmatta en bit från hamnen.

Det som är hela grejen med den här historien grundar sig i det faktum att det kryllar av mygg på Lappo. Aldrig i hela mitt liv har jag varit med om något liknande när det gäller myggmängd. Det var omöjligt att stå stilla mer än ett par sekunder utan att bli fullkomligt uppäten och efter den festen har jag alltid ett myggspray i handväskan när jag åker på sommarfester. Nu till storyn.

Anna hade liksom mig och Lina fått oerhörda mängder myggbett under kvällen. När vi mötte en gammal kompis som lystrar till namnet Dick hälsade han genom att pussa Anna på handen varvid hon hävdade att myggbettet som han lyckats träffa med pussen genast hade slutat klia. Jaja, tänkte vi och lade inte mer energi på att fundera på Dicks magiska läppar. Timmarna gick, myggen blev fler och aggresivare i samma takt som vi blev fullare och innan kvällen var slut gick Anna längs Lappos byväg och ropade:

- Jag behöver dick!! Aaah, jag behöver dick!

Hoppas farmor och farfar sov sött i sin båt.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Den kommentaren va outstanding, kommer nog aldrig glömma den Lappofesten :) Berätta mer roliga historier!! :) kramar/L

Anonym sa...

Hahaha :) Det var en rolig story (Story a la Kishti eftersom jag också såg idolreprisen idag. Å ja, Ola var sjukt söt. Ska fundera mer på vilka jag kan lägga till listan. Hmm..) Mm sova sked ligger verkligen i toppen. Och till råga på allt fick jag göra det häromdagen.. I like. :) Ta hand om er alla där borta! Ska ni hem på lillajul förresten? Fel forum att fråga sånt iofs men jaja.:) Kram, Sofia