måndag, november 21, 2005

Vad hände med kommentarerna?

Ni som läser det jag skriver, varför slutade ni kommentera?

Fick rätt bra med kommentarer till mina första inlägg, men nu går trenden spikrakt nedåt. Kanske ni liksom jag tycker att inläggen på senaste tiden varit rätt så okreativa, humor- och känslolösa textsnuttar. Jag känner för tillfället att jag inte har lika mycket inspiration till att skriva små vitsiga inlägg eftersom all min kreativitet just nu läggs på den förbannade b-uppsatsen.

Till min fasa har jag också kommit på mig själv med att skriva ett par "dagboksinlägg" här på bloggen, det som jag från början svor vid Gud att jag skulle låta bli att göra. Ni vet, sådana där som i kronologisk form radar upp vad jag sysslat med under dagen, som en "att göra lista" där allt redan är gjort. Ska försöka skärpa mig och låta bli att författa sådana inlägg i fortsättningen eftersom jag själv tycker att det är det tråkigaste som finns att läsa andras "dagböcker" i bloggform. Har man inget vettigt att säga ska man vara tyst, så nu måste jag försöka komma på några bra ämnen att skriva om ifall jag skall fortsätta med det här bloggandet.

Det var nämligen svårare än jag trodde det skulle vara att hålla den här sidan på den nivån jag ville ha den. Insåg efter cirka två inlägg att vem som helst som äger en ålandsbok eller någonsin bott på ön kan räkna ut vem jag är, och därför även räkna ut vem de jag skriver om är. Så det där med att vara fullständigt utelämnande och öppen eftersom jag inte skulle berätta vem jag är gick ju bort direkt. Nu är det inte så att jag själv har några problem med att vara öppen och berätta snaskigheter om vad jag sysslat med här på bloggen, nej jag är oftast allt för öppen och berättar saker vare sig folk vill höra eller inte. Men bloggforumet är ju en lite speciell situation. Jag vet ju inte vilka ni är som läser, så jag kan inte bestämma vilka jag berättar saker och ting för. Då blir smaskiga detaljer svåra att delge, eftersom det mesta inom den genren innefattar två personer. Så vare sig jag är fullkomligt okej med att lämna ut mig, så kan jag ju inte börja lämna ut andra hur som helst.

Visst kan jag låta bli att nämna namn, men någon känner någon och mitt i allt räknar någon ut vem jag skrivit om och så tar vederbörande illa upp. Och inte tänker jag börja fråga "Är det okej om jag skriver om dig på bloggen?" innan jag kliver ur sängen och knallar hem. Nej, smaskiga detaljer blev plötsligt något känsligt, på grund av att jag inte är ensam upphovsman till dem. Så tyvärr, för tillfället kommer det inte bli sexigare på den här bloggen, men jag ska göra mitt bästa för att skriva läsvärt ändå. Så sluta inte titta förbi, och kommentera gärna.

1 kommentar:

Anonym sa...

Ja erkänner, ja ha vart lat me mitt kommenterande men nu ha ja skämts en liten stund å skrivit ner några stycken! Å ja e helt nöjd me att d int kommer skvaller eller sovrumsdetaljer här... så länge ja får höra d IRL! ;) kramar/L