söndag, november 06, 2005

Ännu en kväll med vänner


Jag har en konstig vana som jag lade mig till med för ungefär ett år sedan. Att bo själv kan vara grymt långtråkigt ibland och i min lägenhet får jag bara in 1an, 2an och 4an på tvn så det blir väldigt lite tvtittande för min del. Har heller ingen gård att gå ut på eller någon bil att åka iväg med så det gäller att få tiden att gå på något annat sätt.

Så vad gör jag?

Jag ser på Vänner. Har alltid älskat serien, från första avsnittet som sändes i min ungdoms fagra vår. I början var det enkelt då 5an var en kanal som man fick in på sin åländska tv. Sedan tog dom av någon anledning bort den och Vänner verkade vara på väg att bli ett minne blott. Som tur var skaffade min moster något piratkort och spelade vänligt nog in tonvis med videoband med de resterande avsnitten åt mig. Nu har jag skaffat mig vartenda ett avsnitt till min dator. Är nog lite beroende av serien, och det är rätt sorgligt och patetiskt. Har sett igenom alla avsnitt säkert 4 gånger och kan lätt se 5 avsnitt på en kväll. Dock är detta beteende endast något som försegår när jag är i Örebro, hemma på ön verkar jag ha mer liv så att säga. Får tiden att gå utan att titta på scener där jag kan varenda replik.

Men det är i alla fall världens bästa serie, och karaktärerna känns som gamla bekanta när man bänkar sig framför burken. Så jag fortsätter med ännu en kväll framför Vänner. Sorgligt men sant.

Inga kommentarer: