torsdag, november 10, 2005

Papas tapas, klassfest och Klaras

Fyllebloggade när jag kom hem inatt men vaknade tidigt och tog bort inlägget, var onödigt gnällig så nu ska jag berätta samma story lite positivare!

Var och käkade med några tjejer från klassen igår, supertrevligt! Vi var till ett litet ställe som heter Papas tapas och jag åt fyra små rätter, bl.a. var det marinerade räkor, bläckfisk, kyckling och mozzarella. Riktigt gott och trevligt alltså. Kan varmt rekommendera stället. Sedan gick vi över halva stan till Ian och Martin som hade klassfest. Var riktigt många från klassen som dök upp och det var trevligt. Fast det var en stor besvikelse att Ians orm inte visade upp sig när jag kikade i terrariet, skulle ha varit roligt att se en husdjursorm, ha bara sett ödlor tidigare. Efter förfesten drog vi allihop ner till Klaras men där var det inte så roligt. Tyckte inte de spelade så bra musik och så var det ganska dåligt med folk. Men härdade ut till slutet i alla fall och sedan knallade jag hem i min ensamhet genom Örebronatten. Blev duktigt mörkrädd då efter att våldtäkter hade varit ett samtalsämne som kommit upp på förfesten så jag ringde och väckte en stackars kompis och tvingade honom prata med mig tills jag kom hem så han skulle kunna ringa polisen ifall jag mitt i allt blev bortrövad av någon äcklig våldtäktsman. Som tur var behövde han inte ingripa, jag kom hem trygg och oskadd, som så många andra nätter. Men man borde nog kanske skärpa sig och inte gå hem ensam mitt i natten längre. Ska fundera på vad min åsikt om det verkligen är. Ber att få återkomma...

2 kommentarer:

Anonym sa...

Annars kunde du ju ha tagit gratisbussen, den går ju från Klaras på onsdagar! kram/L

Anonym sa...

klaras är ingen höjdarställe...har aldrig varit och kommer nog aldrig att bli, men när det är så lite folk som det var igår är det faktiskt riktigt illa...jaja,vi får trösta oss med att vi hade trevligt på middagen. Vad gäller att gå hem ensam på natten är min inställning att man inte ska behöva vara rädd, men det är svårt att propagera för det när folk pratar om anhöriga som nyligen blivit våldtagna och grejor. Men händer så händer det, eller? I dont know. Ha det så kul i på kryssningen nu & ragga upp ngn snygg Åbo-student. kram emma