måndag, november 28, 2005

Uppsala vs Örebro

Hade en riktig snabbvisit i Uppsala inatt. Första gången på snart tre år som jag var dit, men fick bara se Uppsala by night. Det var nämligen så att jag övernattade hos Sofia och Jessica för att slippa åka så tidigt från Åland igår, när man för en gångs skull var hem ville man ju vara så länge som möjligt. Så igår kväll åkte jag med dem till Flogsta och sov över där, sedan tog jag buss och tåg okristligt tidigt imorse till Örebro.



Det var trevligt i Uppsala i alla fall och jag insåg igen när jag såg en ny stad att Örebro är så tråkigt. Är inne i någonsorts anti-Örebro svacka just nu. Uteställena är tråkiga, jag bor för långt ut från stan, campus ligger för isolerat på sin kulle nedanför Brickebacken och Öbo ska höja hyrorna igen just som jag skulle vilja flytta till bågen. Och jag verkar ha blivit blivit smittad av gnällbältets mentalitet så mycket som jag klagar. Tur att det snart är jul så jag kan vara hemma ett tag och få lite åländsk mentalitet igen, det vill säga inse att "jag int är nått" så jag inte kommer tillbaks till Örebro och tror att jag skulle vara något bättre än närkingarna. Nej men skämt å sido, ska bli skönt med jullov och en paus från Örebro, så kanske jag ser stadens fördelar bättre när jag kommer tillbaka.

Inga kommentarer: