torsdag, december 29, 2005

Dags att sammanfatta

Två dagar kvar på år 2005. Det är nu jag borde sammanfatta året, skriva vad som varit roligt och vad som har varit tråkigt. Reflektera över vad jag skall göra annorlunda nästa år och om jag har blivit några erfarenheter rikare i år. Det sistnämnda har jag blivit. Har blivit bättre på att uppskatta min familj och mina vänner, även om jag kanske inte har blivit bättre på att visa dem det. Har blivit mindre blåögd, mest på grund av mammas och pappas utdragna skiljsmässa som verkligen har visat att människor man enbart trott gott om i hela sitt liv också har en sämre sida. Jag har insett att jag varit en desperat singel och jag har försökt ändra på det, vilket jag tycker att jag lyckats hyfsat med. Är fortfarande singel men försöker vara mindre desperat och kärlekskrank. Har skrivit b-uppsats i en månad men det känns av någon anledning som om det pågick större delen av året. Jobbigt var det, men ganska roligt också. Jobbat på posten, pluggat, tränat, haft ont i ryggen, sörjt att min familj splittrats, skrattat, festat och älskat. En massa upp och nergångar det här året, kanske det mest berg- och dalbaneaktiga år jag haft hittills i liv. Tror att jag kommit ur året lite klokare än vad jag var från början. Kanske ska sammanfatta året med några ord:

Ryggont
MKV-studier
Unghästträning
Åbo
www.saintkildaroad.blogspot.com
Mamma
Pappa
Känslor
Posten
Blåögd blondin blev brunett

Och inför nästa år har jag några nyårslöften:

Ring eller messa aldrig folk på fyllan.
Sluta äta godis och kakor.
Visa mina nära och kära vad de betyder för mig.
Träna mer.
Läsa Bibeln.

En salig blandning. Skall läsa Bibeln för att jag anser att man borde göra det för att verkligen veta vad ens religion står för. Skall sluta ringa folk på fyllan för att inte göra bort mig. Varför jag har övriga löften är väl ganska klart.

Gott nytt år!

Inga kommentarer: