tisdag, december 20, 2005

Önskelista

Kära Tomten!

Jag har försökt vara så snäll som möjligt i år och jag hoppas därför att du kommer på besök även denna jul. För att du skall vara lite förberedd skickar jag härmed en önskelista genom cyberrymden:

Först och främst önskar jag att min familj skall få vara lycklig under julhelgen, att vi får tid till att umgås och ta hand om varandra, och att alla meningsskiljaktigheter väntar till någon annan dag så inga onödiga bråk förstör julfriden.

Som nummer två önskar jag mig snö. Julkänslorna väcks inte på riktigt om det inte ligger ett rikligt täcke mjuk snö på marken.

Mammas lökkaka på julbordet. Det är ingen traditionell julrätt men på vårt julbord har den alltid funnits med och jag hoppas att den kommer finnas där även i år.

Julotta i Sunds eller Saltviks kyrka med alla de traditionella julpsalmerna. Har aldrig varit på en julotta förut, bara på julgudstjänst på dagtid, men i år önskar jag att vi besöker kyrkan nattetid. Tror det kan vara riktigt mysigt.

Jag önskar mig även några materiella ting. En digitalkamera, en locktång och en prenumeration på Ålandstidningen ligger högt på listan.

Och om det inte är för mycket begärt så önskar jag att jag och mina vänner får en underbar kväll på Arken som avslutning på juldagen.

Med vänlig hälsning, Malin.

Inga kommentarer: