fredag, december 16, 2005

Slapp dag

Ibland är det omöjligt att plugga. Steg upp i lagom tid imorse med ambitionen att plugga oavbrutet fram tills jag ska gå till Kåren ikväll. Hittills har jag öppnat boken två gånger, och läst sammanlagt kanske två meningar. Det är helt omöjligt idag, vet inte varför. Varje gång jag tittar på boken tar mina dagdrömmar iväg mig någon helt annanstans och pressens historiska utveckling känns som det tråkigaste i universum.

I vanliga fall när jag är så här antiplugg brukar jag i alla fall få något annat vettigt gjort, till exempel brukar jag diska eller städa bara för att ha en ursäkt för att låta bli skolböckerna. Men inte idag. Har legat på sängen helt utslagen och tittat på åtskilliga vänneravsnitt. Drömt mig bort till soliga stränder, hem till hästen och familjen och vart som helst bara det är bort från skolan. Pratat med gamla bekanta på msn och önskat att terminen och sista tentan skulle vara över. Inte så konstigt att jag inte har fått något gjort. Nåja, nu har accepterat faktumet att jag inte kommer att få något läst idag, så nu kan jag lugnt fortsätta drömma tills jag skall iväg på sittning.

Inga kommentarer: