söndag, december 18, 2005

Snö

Äntligen har snön kommit till Örebro, passligt till fjärde advent. Det ligger ett tunt täcke på marken och idag gnistrade snön jättevackert i solljuset. Kanske det är en liten julkänsla som börjar spira inombords. Det är på tiden i så fall med tanke på att det är julafton om mindre än en vecka. Jag har alla mina julklappar köpta och nyårklänningen hänger i garderoben, glögg och pepparkakor har jag druckit och ätit så det står ut genom öronen och förköpsbiljetten till juldagsfirandet på Arken samt tågbiljetten till Stockholm är inhandlade. Det skall bli riktigt skönt att komma hem igen och få vara hemma en längre tid så att man hinner med lite mer än det man pressar in under ett helgbesök. Skall inte jobba det här jullovet heller utan ska ge mig tid att träna min häst och umgås med familj och vänner. Ser verkligen fram emot det.

Inga kommentarer: